Socată sau Suc de Soc !

Pentru ca a fost sezonul florilor de Soc si căldură mare ,am zis să încerc să fac si eu pentru prima dată Socată .
Iată ce a ieșit!




Ingrediente:

-10 litri de apa
-1 kg de zahar
-8 sau 10 bucăți flori de soc
-zeama de la 3 lamai
-2 lamai tăiate roadele
-tifon
-borcan de 10 litri
- opțional 2 pliculete de sare de lamaie

Preparare:

Pentru început spălăm sub jet de apa florile de soc si le punem pe un șervețel la uscat.
Intr-un borcan de 10 litri ,spalat bine cu apa,punem zahărul și cam un sfert de borcan sa fie apa. Amestecăm până cand zahărul se dizolva,apoi adăugăm restul de apa ,zeama de lămâie ,feliile de lămâie ,florile de soc si amestecam .
Peste capac punem tifonul legat cu o sfoara sau cu un elastic sa nu intre gaze .Apoi borcanul il punem la soare .
Eu am lăsat borcanul cu soc cam 7 zile la soare ,iar odată la 2 zile am amestecat in el .
Utimele două zile de stat la soare am pus si cele doua plicuri de sare de lămâie,pentru a fi mai acidulat,asta in caz ca nu este o vreme călduroasă cu mult soare.Mai si gusta din soc sa vedem daca este gata sau nu .
Cand sucul de soc este gata il strecuram si il punem la rece pentru aproximativ o săptămână!
Si gata sucul de soc ,a iesit o bunătate de suc de soc !

Spor si pofta buna !

Comments

Popular Posts