Căsuța din turta dulce


Ingrediente:

-350 faina
-120 unt
-45 g zahăr brun
-4 linguri de molasses  (sau sirop de rubarba)
-4 linguri de miere
-1 ou
-1 linguriță de praf de ghimbir
-1 linguriță de scorțișoară
-1 linguriță de cuisoare
-Sfert de linguriță de cardamom
-Un praf de sare
-O linguriță de praf de copt
-1 pliculet de zahăr vanilat

"Lipiciul" pentru casa:

-2 albusuri ouă
-300 / 350 zahăr pudră
*aici se poate dubla compoziția lipiciului pentru a tine casa mai bine

Pregatire aluat :

Unul cu zahărul,mierea ,molasses si oul se mizează până ajunge cremos .
Se adaugă condimentele si mixam in continuare .
Praful de copt il amestecăm cu faina iar treptat ,punem cate o lingura in compozitia cremoasa. Cand incepe sa se întărească ,scoatem mixerul si lucram cu mâinile pană cand ajunge ca un aluat mai moale .Se pune la frigider peste noapte.
Eu l-am lăsat cam o ora(cesta sa întărit cât de cât.)Am presărat cu faina blatul de lucru si am întins foaia ,iar grisimea aprox 2 cm.
Se fac șabloane din hartie sau carton si tăiem pe aluat, cate 2 bucăți din fiecare.
*adica 2 bucăți acoperis(1 stanga,1 dreapra),2 bucăți laterale ,2 bucăți (una pt fata si u a pt spate)
Se pun la cuptor încins 10 minute la 180°C .Asta si depinde ce cuptor aveti.
Ele trebuie să crească si sa isi schimbe un pic culoarea.
Cand sunt gata le scoatem si le punem la răcit.
Pregătire lipici pentru casa :
Zahărul cu cele 2 albusuri se amesteca cu mixerul până cand devine cremos,nici prea gros dar nici prea subțire
* (eu am folosit ou de mărimea M,dar daca oul/albușul este mai mare ,se mareste cantitatea de zahar,iar daca este mai mic oul/albușul se pune treptat zahărul de la inceput)
Asamblarea casutei se face cu multă răbdare,aici ne va trebui cateva borcane pentru susținerea pereților exteriori ,până cand lipim pereții.Apoi scoatem borcanul din interior si punem acoperișul cu grija si lăsăm să se usuce "lipiciul".
*(acoperișul se pune numai dupa ce "lipiciul" sa uscat la pereti casei)
Căsuța se poate ornam la alegere voastră ,si dupa preferinte !😊

Sper ca am fost înțeleasă 😊Va doresc mult spor !

Comments

Popular Posts