Gulaș unguresc cu galuste



Pot spune ca am mâncat și am încercat tot felul de retete de gulas.Inventate de mine sau luate de pe net.Dar acesta este preferatul meu de pana acuma.Eu l-am făcut picat ca asa ne place noua și a ieșit nemaipomenit de bun.
Iată și reteta mai jos pe care eu am facut-o.
Ingrediente
- 400 g carne de gulas (eu am folosit de porc)
- 5 cepe mici
- 5 catei usturoi
- 1 morcov
- 200 ml bulion
- apa
- 100 ml ulei + o lingura untura
- crema gulas (acea ungureasca, eu am pus picanta)
- 1 lingurita boia
- vegeta
- piper
- un praf zahar
*condimentele se pun după gustul fiecăruia
- 1 ou
- un praf sare
- faina
- apa
Preparare
Pentru inceput taiem carnea în bucatele mici dacă nu e taiata și o prăjim în uleiul + untura incinsa.Apoi scoatem bucatelele de carne pe o farfurie.In uleiul încins punem ceapa taiata marunt,intre timp taiem și ardeiul cubulete,morcovul îl dam pe răzătoare și usturoiul îl pisam.Cand ceapa sa călit  punem boiaua și amestecam 1 minut,adaugam legumele și  carnea .Punem apa(dar sa fie mai multa) și amestecam cu carnea și legumele,punem bulionul,vegeta,piper,pasta de gulas și praful de zahar apoi amestecam.Punem capacul pe oala si lasam la fiert ,la foc mediu aproximativ o ora.
Pana cand glasul fierbe ne apucam de facut compozitia pentru galuste.
Intr-o oala punem apa la fiert.
Amestecam oul cu praful de sare ,ca pentru omleta, și adaugam faina și câteva picături de apa ,pana cand avem un aluat moale.Cand apa a început sa fiarba ,luam cu o lingurita din aluat și punem una cate una, în apa care fierbe.Cand sau ridicat la suprafață înseamnă că sunt facute.Eu le-am mai lăsat maxim 2 minute în apa.
Cand sosul de la gulas a mai scăzut aprox după jumătate de ora,punem galuste le în sosul de la gulas și mai lăsat sa fiarba pana cand mai scade un pic din sos.
*Pentru mai multe galuste dublam cantitatea de oua și faina.Sau se poate în loc de galuste cu cartofi.Sau ambele.

Gulasul este gata și numa bun de mancat.Simplu sau cu muraturi,pe gustul fiecaruia!
Pofta buna si spor la treaba!

Comments

Popular Posts